Artykuły oznaczone tagiem ‘integracja’

Efektywne pracowanie

26Czas pracy to rzecz względna. Dobrze rozplanowany może przynieść wyższą efektywność, nawet o 20%. Źle rozłożony czas pracy – na przykład przy firmie, która zatrudnia koło 30 pracowników – może grozić chaosem i stopniowym pogorszeniem statystyk finansowych, co gorsza wiele firm nie umie zorganizować dobrze tych godzin. Takie dość amatorskie podejście do tego aspektu ekonomii i wydajności może być głównym powodem nawet upadku przedsiębiorstwa. Samodzielne próby ułożenia i rozplanowania czasu pracy wszystkich pracowników odniosą na pewno pozytywny skutek – nie tak duży jak odpowiedni system planowania, bo początki dobrej organizacji nie są łatwe. Czas pracy poszczególnego pracownika jest tak samo istotny jak osób pracujących w zespole. Rozłożenie decyzji na poszczególnych kierowników na pewno spowoduje ułatwienie takie organizacji a pracodawca będzie miał mnie do okazji błędu. Nawet w małym stopniu decyzje o rozpoczęciu organizacji pracy i rozłożenia czasu pracy mogą być zbawienne i zawsze powinny mieć miejsce w każdej rozwijającej się firmie. Oczywiście, że temat dobrej komunikacji jaki i klimatu, atmosfery w pracy oraz wzajemnych dobrych relacji to niebagatelna sprawa, wpływająca w stopniu bezpośrednim na wydajność pracownika. Należy także poruszyć temat odpowiedniego podejścia do pracy, czasu wolnego i odpowiedzialności pracowniczej. Niezależnie od profilu firmy czy przedsiębiorstwa to, jak podchodzimy do pracy ma duże znaczenie, także w przypadku osób decyzyjnych. Trzeba pamiętać o tym, że nasze decyzje wpływają na wspólne dobro i nasza przyszłość zawodową, ale nie zapominajmy o tym, że żyjemy po to by pracować, lecz pracujemy po to żeby żyć – to niby proste, ale bardzo dobrze definiuje odpowiednie podejście do pracy, dobre podejście. Niech nasz praca stanie się czymś więcej niż tylko przymusem, czymś bardziej twórczym, co możemy wykorzystać także w naszym prywatnym życiu. Nasz pozytywny stosunek do wykonywanych czynności będzie owocował dobrymi wynikami, a często pomoże wybrnąć z nawet bardzo ciężkiej sytuacji.

Tagi: , , , , , ,

Integracja i komunikacja w pracy

27Nadgodziny to ważna sprawa, ale chociaż raz w roku warto zainwestować w rozrywkę dla pracowników. Jak dobrze wiemy w dużych firmach międzynarodowych przywiązuje się wielką wagę do klimatu w pracy a w szczególności do integracji pracowników. Jest to o tyle ważne, że wpływa bezpośrednio na rozwijanie biznesu i zwiększa sprzedaż bezpośrednio lub pośrednio ( w działach, które nie mają kontaktu z klientem). Są pieniądze na ten cel, które pracodawca może właśnie w taki sposób wykorzystać – inwestując w coroczną integracje swojej załogi – nie musi ograniczać wydatków czy ciąć kosztów pracy. Wspólne wyjazdy integracyjne są dobrym pomysłem na zorganizowanie czasu pracownikom – oczywiście przymus nie jest tutaj wymagany, ale lekka namowa i przedstawienie korzyści z tego płynących mogą okazać się przydatne. Można do tego celu wykorzystać długi weekend, nie tracąc przy tym roboczogodzin zwykłego tygodnia pracy – dla pracodawcy to ważne. Pracownik powinien czuć, że pracuje w zespole ludzi, ltórzy po prostu nawzajem się lubią. Jest to na tyle istotny element, iż możemy mu się przyjrzeć z wielu stron. Są różne podejścia do zagadnienia, jakim jest komunikacja – ta pomiędzy pracownikami jak i ta na linii szefostwo – załoga firmy. Zależności i układ przyjacielski pomiędzy ludźmi, którzy pracują ze sobą to niemal 100-procentowa pewność, że praca jaką wykonują przyniesie okazałe rezultaty i zostaną osiągnięte obrane wcześniej cele. Tym bardziej, że w czasie obecnego kryzysu podejście do pracy zawodowej powinno być bardziej oparte na zaufaniu a stosunki pomiędzy kierownictwem a pracownikami muszą stać się mniej formalne. nie ma nic gorszego niż przesadna biurokracja i niepotrzebny stres wynikający tylko z braku dobrego podejścia i zrozumienia relacji w firmie. Zarząd i kierownictwo firmy może w dużym stopniu pomóc pracownikom we wzroście wydajności ich pracy właśnie poprzez odpowiednie relacje i dobrą komunikację. O to właśnie chodzi, by firma tworzyła całość, nie tylko „na papierze”, ale także przede wszystkich w odpowiednich relacjach, które tworzą klimat dobrej pracy.

Tagi: , , , , ,